maj 22, 2007

Chrille

Posted in Tarot den 6:12 e m av Märtagreta

Nio svärd säger mig att du är oroad över något, eller rättare sagt, att du just nu har en tendens att oroa dig för mycket i ditt liv. Ser en mörkblå färg när jag känner in dig, som betyder att många måsten vilar på dina axlar.

Din oro försöker du dölja, men den finns där inom dig. Du vill ha lugn och harmoni i ditt liv, och det känns det som det inte är. Konflikter är något du tar väldigt illa vid dig av, och om du kunde skulle du vilja ta bort allt sånt i ditt liv.

Oro  gör aldrig någon nytta, den för oss inte framåt. Du behöver hitta ett sätt att rensa huvudet, kanske något fysiskt, som får såna spänningar att ge med sig, då det bara ökar din oro, att oroa dig. Kortet är ett tecken på att du är en mycket varm och fin människa, som vill alla väl, månar om din omgivning. När omgivningen inte mår bra, konflikter, sjukdom uppstår, då axlar du det och det är lite väl mycket för en man att ta ansvar för alla runt om kring.

1 kommentar »

  1. Chrille said,

    Hoppsan!
    Har du gjort annat än att serva bloggisar idag!?! Känns som om du suttit fastkedjad vid korten och datorn…
    Tackar för en beskrivning som förvånar mig. Vid första genomläsningen kändes det lite snett. Jag är normalt en person som utan att vara nonchalant anser att det löser sig. Jag är en expert på att improvisera även om jag vill ha allt planerat. Därför oroar jag mig sällan för saker. Men faktum är att situationen med vår son med ADHD har under en längre tid malt djupare i mig. Som det ser ut nu så vette fåglarna hur det ska gå för honom. Skolan fungerar ju inte alls.
    Jag är på intet sätt konflikträdd men däremot ofta en bra diplomat och tar därför ofta på mig en medlarroll.
    Jag har tidigare haft musiken som en välsmord ventil för att röja upp bland tankar och känslor. Men under de senast åren har jag haft allt mindre tid till detta och idag är det ytterst sällan jag hinner gå upp i studion. Ett problem är kanske att jag är som mest kreativ från 22 och frammåt och då timmarna rusar iväg när man sätter sig där för eget skapande så blir det sällan av. Jag har ju faktiskt ett ”riktigt” jobb också…
    Så när jag sen läste texten så insåg jag hur rätt du har i det mesta. Som du sa är mycket uppdämt väl undanstuvat innombords och därför tar det lite tid att släppa upp det till ytan och acceptera det.
    Varmt tack!


Lämna en kommentar